THE Marshmallow i bokform

/ Allmänt
Hur kan jag ha missat det här? Vilken sten har jag bott under? Hur gammal har jag egentligen blivit? Vilka ställen måste jag börja hänga på för att undvika såna här pinsamma fadäser i framtiden? Är det väl valda tmblrs? Och vad framkallar alla dessa frågor? Att det har släppts två (!!!) böcker om Veronica Mars. Inte böcker av typen "allt du vill veta om Veronica Mars". Inte heller av typen "vi som äger rättigheterna vill krama ur de sista kronorna ur franchisen och låter random spökskrivare rafsa ihop en bokserie". Det här är böcker skrivna av Rob Thomas, alltså skaparen av tv-serien+filmen. Förvisso är de författade ihop med någon annan (Jennifer Graham säger Google) men det känns som om det spelar mindre roll när det ändå är Rob Thomas som bossar över karaktärerna. 
Enligt baksidestexten till första boken (vågar inte kolla den andra pga hatar spoilers) ska den ta vid där filmen slutade. Allas vår favvomarshmallow lämnar juristlivet och tar över Mars Investigations. Tillbaka i Neptune alltså! Plus att böckerna är canon och tydligen inte kommer att förbises OM det blir någon mer film.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag blir ca hundratusen procent jättesugen på att läsa men, för det finns ett alltid ett men när det släpps såna här tillägg till tv-serier, tänk om de är så usla att de tar bort guldglansen från serien? Tänker tex på de tusen seriealbum som släppts om Buffy. Ja, de är canon och Joss Whedon är inblandad och jag var superpeppad. Sen började jag läsa om dem och nja. Vill inte spoila någon annan men de storylines som dök upp kändes ICKE lockande och ganska många fans avrådde andra från att läsa. Har inte stött på några såna varningar om VM-böckerna ÄN så det kaaaan bli så att jag måste beställa åtminstone den första boken. Våga! Hoppa! Eller ska man, å du främmande tanke, lyssna på den som ljudbok? So very out of character för mig men det är liksom Kristen Bell som är uppläsare! Well, to be continued...
 
Buh-bye!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: