Bring back our girls!

/ Allmänt
Den här nyheten breakade för flera månader sen men först nu har jag typ samlat mig så mycket att jag kan kommentera den: det ryktas om att Gilmore Girls ska återupplivas!! Ja jag vet att detsamma gäller X-files och Twin Peaks och även om de också har en särskild plats i hjärtat så skulle jag ändå välja att rädda Gilmore Girls om de tre serierna var tre verkliga personer som bodde i min lägenhet och det började brinna. Jag vågar inte riktigt jubla än pga ingen har officielltofficiellt bekräftat att detta kommer att bli verkliget (OBS återupplivandet, inte att de blir personer som bor i min lägenhet). Det skulle i alla fall vara ett bevis på att någon slags rättvisa finns för den sista lama säsong 7 var inte ett avslut värdigt GG. Dessutom verkar ett återupplivande vara enda chansen att få veta vad Amy Sherman-Palladino, aka geniskaparen bakom serien, har planerat för fyra ord lång avslutande replik. Ja, den som hon har hintat om tusen gånger men aldrig har avslöjat trots måna påtryckningar.
Senaste budet/ryktet om hur den planerade säsongen ska utformas är att det blir fyra 90 minuter långa avsnitt, ett för varje årstid. Dessa ska utspela sig åtta år efter att serien tog slut. Innebär det åtta år efter säsong sex? Kommer de låtsas som om säsong sju, den som gjordes av helt andra personer efter att Amy Sherman-Palladino hoppat av, aldrig har funnits? Så många frågor people!!
Gillar i alla fall grejen med årstidsavsnitt, ja förutom då att sommaren måste få ett eget. Sommaren har ju typ aldrig funnits i Gilmore Girls?! Mina önskemål på Stars Hollow-traditioner som bör dyka upp:
 
1. Dance-a-thon under våren
 
2. Fall harvest festival under, ja, hösten (men ca allt där Stars Hollow är smyckat med tusen pumpor går bra)
 
3. Winter carnival under, ja, vintern
 
4. Snögubbetävling under vintern (vintern får två pga bättre årstid än sommaren)
 
Åh jag gör mig själv så entusiastisk nu att jag bara vill se om hela serien igen! Är det verkligen rimligt?! Särskilt med tanke på att jag såg om den senast i somras. Plus allt extramaterial från DVD-boxarna. Jag måste bara få något att stilla mitt GG-beroende med. Kanske om de börjar bekräfta mer om the revival. NÄR kommer serien tillbaka? Vilka kommer vara med? Jag förutsätter att Rory (Alexis Bledel), Lorelai (Lauren Graham) och Emily (Kelly Bishop) måste tacka ja för att det ens ska bli något. Och kanske Luke också. Men Sookie då? Och Paris? Och Lane? De måste ju också finnas med. Och Michel och Kirk och Miss Patty och Babette och och och...Det var ju faktiskt det enda fina med avslutningen av säsong sju, som jag annars tycker att vi ej ska nämna, att hela Stars Hollow samlades igen för att vinka hej då till Rory. Gud, låt mig bara få flytta till Stars Hollow!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: