2016 Reading Challenge

/ Allmänt
Jag har varit sämst på att använda Goodreads. Jag har också varit sämst på att skriva ned/bokföra/hålla koll på vad jag läser de senaste åren. Trots avsaknad av Excelark, läsdagböcker osv är jag övertygad om att jag läser rätt så mycket mindre nu än för, säg 5-6 år sen. Låt oss skylla på livet.
 
Nyårslöften är inte riktigt min grej va men OM jag nu ska ha något sådant så tänker jag att det vore kul att få ett hum om vad och hur mycket jag läser. Enter Goodreads! De har ju nån slags läsutmaning där man själv kan bestämma hur många böcker man ska lläsa under året och så håller de koll på om man ligger i fas (bara man kommer ihåg att också registrera de böcker man läst, heh). Hur många böcker jag tänkte att jag ska läsa? 60 stycken. Det är så mycket färre än när jag läste som mest (se ovan), mindre än hälften. Med tanke på vad jag har framför mig i år (skriva klart avhandlingen FFS!) så känns det ändå rimligt. Typ en bok i veckan. Jag ligger i fas än så länge. Det beror enbart på att jag pausade den bok jag har hållit på med sen nyår för att riva av en annan på några timmar. Precis som när det gäller nyårslöften är jag inte ett fan av slalomläsning men jag var tvungen att göra ett undantag. Den där boken jag harvar mig igenom, Arcadia av Iain Pears, är en tegelsten med parallella universum, tidsresor och tusen olika linjer som ska vävas ihop och det.går.så.långsamt för mig att ta mig igenom den. Ändå kan jag inte ge upp. Alltså var jag nödd att läsa igenom något annat bara för att känna att jag kom någonstans. Det blev Onanisterna av Patrik Lundberg. Passade utmärkt.
 
 
60 böcker alltså. Ska försöka redovisa hur det fortskrider.

Note to self: gör inte detta till någon tävling nu - jag har så lätt att spåra när jag börjar sätta upp mål. Måttlighet bitte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: