Återfunnet: barndom

/ Böcker
Nu blåser nördvindarna för fullt och jag har snöat in som fan på en bokserie. Det hela började med att jag och Anna (lägg namn på minne pga tänker tvinga henne gästblogga här någon gång. Nej, Anna. Du får inte blogga om Benedict Cumberbatch.) såg om filmatiseringen av denna series första bok för några dagar sedan. Vilken serie är det då jag talar om? Jo, Philip Pullmans Den mörka materian-triologi. 

Vi blev betagna av återupptäckten av filmen och en aning upprörda över att det alrig gjordes en uppföljare. Väldigt konstigt pga väldigt bra film! Ge mig en värld där människor och djur delar ett magiskt band och du har min själ föralltid. (Se även: böckerna om Eragon). För er som inte har läst dessa böcker eller sett filmen, så har alla människor en daimon - ett djur som en delar ett magiskt band med och som en lever tillammans med livet ut. Hur fint? Väldigt fint. För att hantera smärtan av att inte ha en daimon, har vi utfört olika tester på internet för att få fram vilket djur vår daimon skulle ta skepnad av. Daimonerna byter nämligen skepnad under barndomen för att sedan ta en fast form efter puberteten. Jag skulle gärna vilja ha en daimon i form av en varg eller en örn. Kanske helst varg, för då skulle vi kunna springa i skogen tillsammans och det skulle vara fett + mysig att kura upp sig mot + bad ass.

Vill du också veta vad din daimon skulle anta för skepnad? Gör som jag och Anna - en jäkla massa tester!
T.ex här, här eller här
 
Tumblr är ju också ett fint forum för den som snöat in på valfritt ämne och vill nörda loss. Har börjat följa ett flertal bloggar och alltså GOD BLESS, fanarten i denna fandom är sänd från ovan, förstklassig, ypperlig, finfin och så jävla kvalle! 

Kolla bara!
    
Denna grymt snygga indiska version av några av karaktärerna. Flera finns att finna på bloggen som är länkad via bilderna. 

Älskar alla som ritar egna karaktärer så himla mycket. 
      
 
Funderade lite på hur ens daimon skulle påverkas av att människan är trans. Hittade andra likasinnade
        
 
Ursäkta ljudet av mitt hjärta som brister. 

         
 
Slutsats läs böckerna pronto!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: