Presentation

/ Allmänt
 

Namn: No 
Pronomen: Hen
Gillar: qtbh, choklad, glass, chokladglass, tänker ej avslöja mer pga 1) det här inlägget kommer bli en bok då och 2) det lär framgå under bloggens gång så stay tuned
 
Vidare till viktigare fakta:
 
1. Vilket av elevhemmen på Hogwarts skulle du vilja hamna i? Vilket tror du att sorteringshatten skulle välja åt dig?
Har så himla mycket ångest inför denna fråga! Inte bara just nu, utan hela. tiden. Om jag fick välja helt själv skulle jag nog kanske heslt vilja hamna i Gryffindor. Fast samtidigt skulle det vara rätt fett att hamna i Hufflepuff eller Ravenclaw. Alltså, identitetskrisen. Vem är jag? Vill vara avataren och tillhöra alla elevhem.
Självklart har därför nästan alla tester jag gjort (en hel del) placerat mig i Slytherin och, vill ju typ inte erkänna detta men, ja, jo, jag kanske skulle hamna där? 

2. Nämn tre guilty pleasures!
Ringla massa kaviar mellan två ostskivor och käka rakt av. Lever typ på detta.
Crusha på straighta cis-snubbar. 
Pretty little liars. Haha.
 
3. Bästa fiktiva kärleksparet?
Oj, vad svårt. Fastnar sällan för kärlekspar i böcker, det händer oftare i serier & film. Men det senaste kärleksparet som jag gillade var nog Park och Eleanor från boken med samma namn. 

4. Vad är det konstigaste/smalaste du någonsin har snöat in på?
Antagligen Larry. Alltså, Louis <3 Harry från One Direction. Konstigt i.o.m att jag inte gillar deras musik särskilt mycket utan mest tanken på att de hånglar bakom kulisserna mmm. 

5. Vilken bok/bokserie har varit svårast att skiljas ifrån (alltså vilken var jobbigast att den tog slut)?
Harry Potter är ju givet. Annars var The Power of Five-serien av Anthony Horowitz och Legenden om Darren Shan ej roliga att skiljas från. Ajajaaj i lilla hjärtat. 

6. Säg en bok du tycker är sjukt överskattad.
Det här är böcker jag inte har läst men: 50 shades of grey känns väl som en ganska onajs och överskattad serie. 

7. Säg en låt du kan hela texten till.
Allt av mcr. *segerposar*

8. Vilken är din senaste besatthet?
Dane Dehaan med motiveringen:  

                     
              
    
                                      
Är svag för människor som ser ut som att de inte har sovit på väldigt länge. 


9. Vilken superhjältekraft skulle du välja om du bara fick välja en?
Ännu en fråga jag spenderat många sömnlösa nätter med. Tror ändå att vinnaren är teleportering. 

10. Hur många koppar kaffe är det rimligt att dricka per dag?
Rimligt: typ två? Hur många jag dricker: tänker ej avslöja. 

11. Vilken var den första skivan du köpte?
Oj, kommer inte ens ihåg den senaste skivan jag köpte. Antagligen var det någon av Atomic Kitten. 

12. Vilket är det bästa filmsoundtracket? 
Soundtracket till Draktränaren alla gånger!!
 
13. Rekommendera en bra podcast!
Kulturens ABC! Eller om en vill vara lite boknördig: Allt vi säger är sant. En väldigt mysig bokpodcast av Per Bengtsson, författare och journalist och Lisa Bjärbo, som bl.a. har skrivit böckerna Det är så logiskt alla fattar utom du och Allt jag säger är sant.

14. Vilka gulliga djur bildgooglar/youtubear du oftast?
Hamstrar, jag menaar
beggars-opera:

To anyone who is having a bad day, I give you this hamster wearing a flower hat.
                    
 
15. Vilket mytologiskt djur/varelse skulle du vilja ha som husdjur. 
En drake skulle vara rätt fett! Är dock osäker på om jag vågar kalla dem för husdjur. Inte hundra på att de skulle uppskatta den termen. Men ack, det skulle vara bra fantastiskt. Gråter till Draktränarsoundtracket ibland och tanken på att få vara en drakryttare. Typ min högsta önskan. 
 
16. Läser du fanfic? Vad isåfall?
Detta är min lösning på fråga 3. Gillar ju ofta karaktärerna i böcker, men sen ba "uuh, varför måste alla vara så hetero och normativa?". Lösningen = massa homoerotisk fanficiton. Jag läser fanfiction om det mesta jag gillar. Band, böcker, serier osv. Mina bästa är Frerard och Larry-fanfiction. Gärna lite angsty och no hetero. 
 
 
 
Namn: Kajsa
Pronomen: Hon
Gillar: Max och Moritz aka mina katter (fast gillar är inte riktigt rätt ord för att beskriva mina känslor för dem, snarare älskälskar), höst (kan vara på dåligt humör just nu för att det är varmt ute), eeeh inget mer (se föregående parentes. Istället svarar jag på samma viktiga frågor som No.
 

1. Vilket av elevhemmen på Hogwarts skulle du vilja hamna i? Vilket tror du att sorteringshatten skulle välja åt dig?
Ravenclaw och Ravenclaw. Pga är smart och en pluggis. Det är i och för sig Hermione också och hon hamnar ju i Gryffindor. Men alla tester jag gjort har sagt Ravenclaw. Den personen som känner mig bäst i hela världen sa dock Slytherin...

 

2. Nämn tre guilty pleasures!
Även om jag egentligen är av åsikten att en inte skämmas för det en gillar så finns det ju vissa grejer som inte direkt  är representativa för min smak och som jag inte berättar om för människor jag träffar innan de förstått ungefär vad jag är för en typ. 1. Laguna Beach. 2. Girlfriend med Avril Lavigne. 3. Lauren Conrads första bokserie (Ganska tydligt att Lauren Conrad tydligen är mitt största guilty pleasure.)

 

3. Bästa fiktiva kärleksparet?
Är det ok att säga två? (Vem ska stoppa mig?!?) Eleanor & Park och Rory & Jess i Gilmore Girls (även om det senare är ganska så ohärligt med genusglasögonen på).

 

4. Vad är det konstigaste/smalaste du någonsin har snöat in på?
Vänsterextrema grupper kanske? Gillar dokumentärer och böcker om typ RAF (Baader Meinhof-ligan), The Weathermen och Rebellrörelsen.

 

5. Vilken bok/bokserie har varit svårast att skiljas ifrån (alltså vilken var jobbigast att den tog slut)? Kanske Special topics in calamity physics. Skolkade från föreläsningar för att jag inte kunde sluta läsa. Sen när den var slut kom sorgen över att jag aldrig skulle få uppleva den för första gången igen. (Får nästan en tår i ögat när jag tnker på det nu med.)

 

6. Säg en bok du tycker är sjukt överskattad.
Ehm, kommer inte på någon klockren. Jellicoe Road? Inte så att alla älskar den men de som gör det verkar göra det with a passion. Jag tyckte den var rätt bleh.

 

7. Säg en låt du kan hela texten till.
Prins Ali från Aladdin :D. Annars ganska många av Backstreet Boys (pga gammalt superfan, har sett dem orimligt många gånger och hade en hel vägg i mitt flickrum tapetserad med Nick Carter. Ni yngre läsare är välkomna att googla och skratta nu). Är rätt bra på att lära mig texter överlag, inte så att jag kan alla utantill, men sjunga med är jag proffs på.

 

8. Vilken är din senaste besatthet?
Ni no kuni! Misstänker att jag börja närma mig slutet och måste därför hålla mig ifrån att spela. Vill inte att det ska ta slut. Hallå, kolla hur mysigt/gulligt/fint:

 
 

9. Vilken superhjältekraft skulle du välja om du bara fick välja en?
Teleportering. Skulle antagligen sluta med att mina ben förtvinade dock eftersom jag är så lat och ju skulle slippa gå någonstans.

 

10. Hur många koppar kaffe är det rimligt att dricka per dag?
Försöker hålla mig till en men brukar landa på 3-4.

 

11. Vilken var den första skivan du köpte?
Roxettes Joyride, haha. Jag är född på 80-talet, okej?

 

12. Vilket är det bästa filmsoundtracket?
Velvet Goldmine. När vi åkte på festivaler hade vi alltid med oss ett band som vi hade spelat in hela soundtracket på. So very sad att det inte finns på Spotify.

 

13. Rekommendera en bra podcast!
Lilla Drevet - smart och roligt. Och Liv Strömquist, mmmm.

 

14. Vilka gulliga djur bildgooglar/youtubear du oftast?
Katter och hundar. Allra helst båda på samma gång. Olika djurarter som är kompisar. Hasselmöss! Men alltså, I’m a friend of all things animal!

Ajajaj i lilla hjärtat.
 
15. Vilket mytologiskt djur/varelse skulle du vilja ha som husdjur?
Hippogriff kanske? De är liksom lite vrånga och det är fint + att en skulle kunna flyga.
 

16. Läser du fanfic? Vad isåfall?
Nej. Har provat att läsa Harry Potter-fanfic någon gång när jag fick panik över att det var så lång tid till nästa bok. Fastnade inte Tycker det mesta jag ramlat över har varit för babbligt. Men alltså välkomna att tipsa om nåt aaaamaaazing.

 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: