Jaaaaaa! Eller vafan?! Eller Eleanor & Park blir film.

/ Film
En råkar läsa att Eleanor & Park ska bli film. Jaaaaa! är den spontana rekationen pga så bra bok. Dessutom viktig chans att visa upp personer som inte passar in i normen för hur snygga tjejer och killar ser ut. Självklart messar jag därför No och föreslår att vi ska blogga om vilka vi vill ska castas som just Eleanor & Park. Bra idé i teorin men det visar sig orimligt svårt att genomföra. Eleanor är alltså tjock och rödhårig i boken. Det där med rödhårig går ju eventuellt att fixa med hjläp av kemikalier men alltså jag vill INTE se en smal tjej spela Eleanor. Jag vill ännu mindre se en smal tjej som får någon slags fat suit alternativt går upp i vikt enbart för rollen. Det ska ju helst vara någon relativt ung också. Men alltså vet ni hur svårt jag hade att ens komma på en enda person som passade in på ovan nämnda? Kan ju bero på två, lika deppiga, saker: 1. Jag lägger inte märke till tjocka skådespelerskor. 2. Det finns väldigt få sådana.
 
Det var inte direkt lättare att komma på förslag till Park, som alltså är halvkorean. Nu kanske någon tänker, "jamen vad spelar det för roll om de inte ser ut exakt som i boken". Mitt svar blir då: de måste inte se ut exakt som i boken bara för att men det är väl hög tid att även personer som inte är typiskt Hollywoodläckra får representeras som vanliga människor som blir kära, som är osäkra, som har problem hemma osv osv osv. Dessutom är både Eleanors och Parks utseenden och bakgrunder viktiga i boken. Det skulle liksom bli en helt platt historia om de dimensionerna föll bort.
 
Så okej, jag googlade och googlade men hittade inga drömpersoner att casta (bara en miljard mardrömspersoner). Sicken tur då att foreveryoungadult-bloggen har lyckats göra ett bättre jobb än jag. Av de förslag de ger lägger jag min röst på dessa tu:
Jay Park
 
Ingrid R. Taller
 (Klicka på bilden för att komma till den ascoola brudens blogg.)
 
Hur awsome skulle det inte kunna bli?! Men ok, om jag inte kan få just de här två så säger jag som Rainbow Rowell själv, casta två helt okända kids.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: