The Dark Moon (according to Kajsa)

/ Kajsa
Idag är det den 24:e juni, aka dagen då det är möjligt att se första avsnittet av Teen Wolfs fjärde säsong. Vi har ju peppat för detta väldigt länge (No längre än jag eftersom jag såg sista avsnittet av säsong tre för bara ett par veckor sedan). Laddade upp igår genom att single white femalea Lydia Martin, dvs jag gick till frisören och skaffade mig hennes hårfärg.
 
Men hur var avsnittet då? Sådär va. De första tio minuterna var typ en presentation av karaktärerna, snark. Hallå, vi känner dem redan. Plus fyrtiotusen tillbakablickar. Jag vill ha nytt, göttigt, spännande innehåll. Kan serieskaparna snälla, rara, gulliga skriva avsnitt med inbitna tittare, istället för vilsna nykomlingar, i åtanke. Fast jag kanske är orättvis; förstaavsnitt brukar inte vara särskilt rafflande. Tar det sig inte de kommande veckorna väntar dock djup depression. Jag har gjort slut med alldeles för många serier på sistone och Teen Wolf, jag satte ju mitt hopp till dig!
 
Har mest en radda funderingar och frågor efter att ha sett The Dark Moon:
  • Vem skrev den vedervärdiga avskedsscenen mellan Kira och Scott? Kommer aldrig att kunna tänka mig de som ett trovärdigt par efter att ha sett den. Vill typ tvätta ögongloberna med klorin när jag tänker på den styltiga dialogen.
Fram med skämskudden allihopa!
  • Vilken ton kommer säsongen att ha? Blir det superdeppigt och mörkt à la trean eller mer high school-häng och humor som i de tidigare säsongerna?
  • Vem kommer att vara überskurken? Är det Araya Calavera? Braeden (jamen visst är det nåt som inte stämmer med henne)? Kate? Det där "något" som var ute i öknen och inne i kyrkan?
  • Apropå "något", var det varjaguarerna (så oturligt namn på svenska, låter inte särskilt skrämmande)? Såg inte direkt ut som kattdjur enligt this crazy cat lady.
  • Vilken form har Kate antagit? Det antyds ju flera gånger att det inte är varulv.
  • Var fan är Peter Hale, den hale lille ålen (borde ju ha varit det han blev: en varål, fast oops, han föddes visst som varulv)?
  • Varför har Derek blivit en fjunig yngling? Och vem lyckades mura in honom bakom en sten som såg ut att ha stått där sen tidernas begynnelse?
  • Vem är killen längst till höger på castbilden för säsong 4? Det måste ju vara en blivande huvudkaraktär.
 
För övrigt är ju "superteasern" som florerar betydligt mer spännande än det första avsnittet. Den svarar också (åtminstone delvis) på ett par av mina frågor. Derek kommer inte att vara sitt unga jag särskilt länge (puh, verkade som en bohoooring storyline). Peter väntar någonstans i faggorna och han verkar precis lika psykopatisk som vanligt. "Något", tillika überskurkarna, verkar vara någon slags robotar som yxmördar övernaturliga varelser (detta kan bli antingen fantastiskt eller helt jävla urspårat). Kolla själva!
 
 
Trodde ni att jag var klar nu eller? Kan väl inte avsluta utan att ha visat the awsomeness and hotness som är Lydia Martin.
*börjar spara ut håret så att jag kan sporta margaretaflätor*


 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: