Special topics in calamity physics - dubbelrecensionen

/ Allmänt
Marisha Pessl har skrivit den bok som jag oftast nämner när någon frågar vilken som är min favoritbok, Special topics in calamity physics. Eftersom jag så klart ville att No skulle få samma megafantastiska upplevelse som jag fick när jag läste den första gången (skolkade från en hel dags föreläsningar för att jag ej kunde slita mig) så har jag tjata på hen att läsa den. Vi brukar ändå tycka rätt lika, kan åtminstone inte komma på något fall där den ena hatat något och den andra älskat det. Förrän nu! Kul, jättekul verkligen, att det skulle inträffa med just den här boken.
 
Eftersom regelrätta recensioner som sagt är tråkiga bjuder vi på en ocensurerad chattdiskussion om boken. No förklarar varför hen hatar den, jag försvarar den, samt outar mitt förträngda förflutna som fanficförfattare. Håll till godo!
 
 
Det var alles! Kanske lite otrevligt att chatten avslutas med att jag dissar No men det var nödvändigt, hehe. Sårade känslor ni vet, en kan lätt spåra ur då.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: