Nails to nail

/ Allmänt
Vi har ju aviserat att på den här bloggen får en nörda i princip vad som helst, så här kommer lilla nail art-inlägget! Först och främst: jag är verkligen inget proffs på nail art (men alltså, damn, det finns verkligen så många kvinns därute som är helt övergrymma på det). Men med den lilla brasklappen så händer det att jag ändå pysslar med smånaglarna. Då kan resultatet bli lite så här (förbered er på mobilbilder, finns det en grej jag absolut inte nördar så är det fotografering):
 
Eller lite så här:
 
Eller slutligen, ze crazy cat lady nails:
 
Helst håller jag nail arten ganska enkel. Jag kan också uppskatta helt crazy bananas-naglar men mest att titta på. Och så här snitsiga är inte mina naglar varje dag. Däremot är de alltid, alltid lackade!
 
Om en känner för att ge sig på något sånt här själv är mina bästa tips att börja enkelt, försök dig inte på att måla något avancerat mönster på frihand, eller stämpla, eller göra en water marble. Klistermärken är däremot supersmidiga att använda, lite pilliga för all del men ser proffsiga ut. Google är din bästa vän för att hitta några du gillar. Det är inte dyrt och jag skojar inte när jag säger att ALLT finns. Frukter, djur, bokstäver, sportgrejer - ALLT!
 
Annan typiskt bra design att börja med är en dotticure. Det du behöver är minst två nagellack i olika färger, någonting att göra prickar med (det finns speciella verktyg men det går lika bra med en hårnål med såna där gummiploppar eller en bläckpenna) och lite fantasi (eller Google igen, bildsök på dotticure och bara kör). Generellt behöver en verkligen inte en massa fancy verktyg, tejp är till exempel superbra om en vill göra olika ränder eller grafiska mönster. Det som faktiskt måste införskaffas är ett bra överlack, en nail art når aldrig sin fulla potential utan det.
 
Till sist bjuder jag på den nail art som står högst upp på listan över såna jag vill naila härnäst:

Älskar'om!!


Postat av: Yasse

Snyyyggt...

2014-06-18 @ 16:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: