Teen Wolf: The benefactor

/ Allmänt
Välkommen till Teen Wolf-bloggen! Skoja, ska skriva om andra grejer också, bara inte just nu. Jag och No såg det senaste avsnittet tillsammmans-yay! Vi dukade upp en sconesbuffé i ett bastuvarmt vardagsrum och jag lajvade Lydia genom att sporta passande kläder och frisyr (se bildbevis).Okej, okej, Lydia har inte glasögon men jag är typ blind utan.
 
Nu ska ju det här inlägget inte handla om mig och min freakiga Lydia-besatthet så om jag ska ranka avsnittet så var det helt klart bättre än de två första i säsongen men lite sämre än förra. Blev inte direkt klokare heller. Vad pågår egentligen? Hur hänger allt ihop? Ingen vet, alla undrar. Det verkar i alla fall klart att någon eller några är ute efter att göra sig av med alla övernaturliga varelser i Beacon Hills, because there is a hit list. Och lösenordet för att komma åt den är Allison, WTF?! När Lydia kom på det genom att prata med konstiga ansikten i en vägg var för övrigt det mest creepy i avsnittet (alltså en låter ju helt hög när en ska beskriva vad som händer i den här serien...).
 Avdelning: vill fortfarande inte ha dina superkrafter
 
Papa Argent kom tillbaka också, vilket faktiskt var rätt fint. Här på Geeking Out är vi överens om 1) att Scott och papa Argent har mer kemi än Scott och Kira och 2) att det hade varit perfect om papa Argent (okej kan inte komma ihåg vad han heter i förnamn) hade adopterat Isaac så att de två kunde sitta och vara emo över Allisons död tillsammans. Nu får vi tydligen inte bestämma vad som ska hända och därför verkar det som om Scott och Kira-historien ska fortsätta och Isaac har försvunnit för gott (missing those cheekbones).
 
Avsnittet heter ju då The benefactor så jag antar att en sådan finns. Däremot är det högst oklart vad hens välgörenhet består i. Att ge människor pengar (det förekom ett par transaktioner men jag fattar inte varför)? Att se till att de övernaturliga dör? Är det välgöraren som har komponerat the hitlist? Hur hänger det isåfall ihop med Allison??? Seriöst, jag känner mig dummare och dummare för varje avsnitt av den här säsongen.
 
Är dessutom besviken på att min proper scary skurk dog *sad face*. Var han bara en lönnmördare? Verkar ju onödigt att göra honom så kiss-i-brallan-obehaglig då. Yxmannens död leder mig i alla fall till följande lilla önskemål: Kan någon sätta koppel på Peter Hale?! Han bara förstör.
Detta är inte en frisk person
 
Ja men just det, Liam genomgick sin varulvsförvandling också och flydde rätt ut i skogen. Det här gänget måste bli bättre på att låsa in alla odjur, jag har till exempel ett tips: använd inte redan trasiga handklovar (ja, jag kollar på dig Stiles). Men om handklovarna hade hållit hade vi inte fått veta att Stiles är Malias ankare (och det kom ju som en chock. Inte.).
Aww, ni är söta men inte så smarta.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: