No kan ej blogga om det hen ska & nattbloggar om drakar istället

/ Film
Egentligen var det meningen att jag och Kajsa skulle recensera första avsnittet av Teen wolf säsong 4 tillsammans. En vecka gick och jag ba "nu har det ändå kommit en nytt avsnitt, så jag kan recensera avsnitt 2 istället!". Ännu en vecka har gått och imorgon kommer avsnitt 3 och jag ba "jag bloggar om drakar istället". 
 
Okej, nödvändig fakta om mig: älskar drakar. Är inte drakar på något sätt involverade i mitt nästa liv vet jag fan ärligt inte vad jag tar mig till. Jag kan inte uttrycka hur mycket jag älskar drakar! Hittar inga ord, utstöter mer konstiga ljud. Så detta kommer som sagt bli något form av hyllningsinlägg till Draktränaren slash drakar. Varning för osammanhängande text och budskap, vet inte riktigt vad jag vill få fram (typ, drakar är allt. Drakar är livet.) 

I alla fall, jag och min bästa vän Ellen har i cirkus ett halvår (lika länge som trailern till Draktränaren 2 varit ute i alla fall), hypat och taggat och dött lite inombords i väntan på premiären. Och i fredags satt vi där och skrattade och fulgrät över animerade gubbar. Så djävulskt bra, rider fortfarande på adrenalinvågor, vill montera fast vingar på ryggen och slänga mig utför närmsta stup. Är tyvärr inte kreativ nog för att ge mig på något sådant, så nöjde mig med att googla Draktränaren-relaterade bloggar, fan art, cosplay, sånt vi gillar här på bloggen. 
 
Låt oss börja med kategori cosplay:
 
 
Försöker komma underfund med om detta är en verklig    människa eller en vääldigt bra animation eller något slags mellanting? Gillar't oavsett. 
 
 
Tror att jag skulle ha rätt svårt att gå in i rollen som cosplayare/lajvare (läs: är en svårt awkward individ), men om jag kunde skulle jag också cosplaya drakryttare ute i skogen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Next up: fanart 
 
Tycker det är kul när konstnärer ritar nya karakätrer till filmer, böcker, serier och inte bara håller sig till de som redan finns. 
 
Valde den här med motivationen kolla hur mysigt?! Böcker + drakar = oslagbar kombo. Får seriösa vrederutbrott här, världen är så jävla tråkig mvh avgår från verkligheten. 
 
Har ventilerat lite nu. Summa summarum se Draktränaren 1 & 2, lyssna på soundtracken, se tv-serien, följ med mig och tatuera en drake i pannan, tipsa om allt som har med drakar att göra! 
 
/No
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: