Mmmm bokhyllor

/ No
Ja, hur ska då mitt hjärtas hemmabibliotek se ut? Kan ju börja med hur jag inte vill att det ska se ut:

      
Alltså, förstår ej sånt här. VARFÖR ÄR DU SÅ OMYSIG? Vill du på riktigt spendera tid i den där miljön, i den stolen?? 

Jag är ju blott ett litet barn som fortfarande bor hemma och inte har jättemycket plats för böcker pga bor seriöst i Sveriges minsta rum.
 Det är väldigt mysigt men det går inte att göra så mycket bokhylleväg. Underhåller mig mest med att sortera om de böcker jag har i en massa spännande placeringar; typ färgordning, efter författare och bästa till sämsta bok. Andra kul saker en kan göra med bokhyllor:
 
     
Hänga upp ljusslingor. Slut på fantasi.
 
Men en dag bor jag förhoppningsvis någonstans med lite mer utrymme och är därför i full gång med att planera hej vilt det framtida bibliotek som ska vara min lägenhet. Gillar att googla bilder på bokhyllor och utsöndra kroppsvätskor som tårar och dregel och ba mm, vill flytta hemifrån pronto, asap, nu och inreda med bara böcker ö v e r a l l t. Så om No i vuxenålder med fria tyglar och ekonomi skulle få bestämma hur hens hjärtats hemma bibliotek skulle se ut skulle det helst bli något sånt här
 
 
Can we just take a moment pga myyyysigt. Ska ha en stege till mina bokhyllor bryr mig inte ens om i fall de inte är höga, jag ska ha en stege. Gillar också det här med att jobba med bokhyllor som väggar. Mycket bra grej. En ba väggar? Inte inte så intresserad. Böcker överallt? Ja. 
 
Skulle också gärna bo i en sån där läshörna Kajsa la upp bilder på.
 
     
 
Förstår ni ens hur mysigt (hur många gånger har jag använt ordet mysigt i detta inlägg nu?) att ha ett jävla loft som en ba kan chilla på och läsa dagarna och nätterna i ända!? 
Fönster är också en vääldigt bra läshörna.
 
     
 
Andra bra saker att ha i bokhyllor: påkommen katt
"Oh my god! Books!!" - Mellys first trip in my library. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: