Fortsättning: om nördande

/ Allmänt
Orkar tydligen inte skriva några längre inlägg idag. Jamen kanske för att jag 1) sitter i ett bastuvarmt rum och 2) har skrivit typ tiotusen sidor teori till avhandling. Ta fram de små små fiolerna och spela tycka-synd-om musik för mig tack!
 
I alla fall, ramlade över en fin video som jag tycker är en bra fortsättning på nörddiskussion jag inledde här. För en sak jag borde ha lagt till där är förstås att nördciskillar, precis som ciskillar/män i ca alla andra sammanhang, prenumererar på att tala om vad som är okej nördande och inte och behåller den lilla makt de har i det här sammanhanget genom att klanka ner på andra. Inte ok!
Observera till exempel den urhärliga insektstjejen. Typ min idol (pga ganska så livrädd för i princip alla varelser som tillhör djurstammen Arthropoda).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: