How I wish that it would snow now

/ Allmänt
Hallå, det är julafton om typ en vecka! Blir lika stressad som exalterad av det. Kan ändå ta på mig julbloggandet pga detta är min bästa högtid. Och vad är det viktigaste med julen? Jesus säger du? Myset? Familjen? Maten? Julklapparna så klart! Därför kommer här en hel hög med grejer som är lagom geekiga och som alla borde ha vett att uppskatta. Önskar att jag kunde få dem alla, eller åtminstone köpa dem åt någon annan. Alla tips är hittade på Etsy, så klart. En hobby jag har är att leta bra grejer där. Mitt bästa tips? Sök på your fandom of choice plus typ väska, tröja, den pryl du är ute efter. Obs varning, det är beroendeframkallande.
 
Tygkassen är ju en bra grej. Mindre miljöpåverkan än plastpåsen (om du faktiskt använder den istället för plastpåse) och finns med alla tryck en kan tänka sig. Ja, alla I tell you. God chans att du hittar just det du (eller jaja nån annan om du nu inte tänker treat yourself) nördar. Tex följande:
 
 Tröjor! Jag är ett fan av nördtröjan (nähä??). Kanske en göllig katt som läser och peppar bibliotek:
 
 Eller låtsas att en har varit på bästa caféet i Roswell, beställt snabbmat med alienrelaterat namn av Liz och köpt med sig en souvenir:
 
Ett billigt men bra sätt att geeka loss är med magneter för vi behöver ju alla fästa viktiga saker på kylskåpet. Jag vill gärna ha färgglada med klassiska Veronica Mars-citat:
 
Och blanda upp med läskigaste skurkarna från Buffy; röststjälande Gentlemen:
 
Smycken om en sysslar med sånt är också typiskt bra för det finns uppenbarligen så många geekiga crafters därute. Skulle ej tacka nej till halsband med ett par rader ur favoritdikten:
Så har jag sparat det finaste, bästa, härligaste till sist. Örhängen med ett superklassiskt motiv, tadaa:
Hahahahaaa. Okej kanske inte är helt seriös med dessa. Gråt-Dawson är ju dock en klassiker på riktigt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: